Mammaträning

Efter två månader är du startklar

Efter 6-8 veckor efter förlossningen kan det kännas lagom att komma igång med anpassad träning. (Då kan många också gjort sin efterkontroll hos läkare eller barnmorska.) Framför allt handlar det om att ge tid till uppbyggnad, få in en bra teknik på övningarna och hitta en skön känsla i träningen.

Under graviditeten har bland annat cirkulationen ökats, ligament blivit mjukare, bukmuskler och bäckenbotten töjts ut och mag- tarmkanalen påverkats. De första två, tre månaderna efter förlossningen återställs detta successivt, vävnaderna ska läka och bli hållfasta igen. Denna process sker spontant i kroppen och som bäst med bra sömn, vila och mat.

 

Du behöver energi och inspiration

Träning ska alltid ge energi och kännas inspirerande. Beroende på hur mycket du tränat tidigare och hur graviditet och förlossning förlöpte bör du börja träning på rätt nivå.
 
Vår mammaträning är anpassad för dig (och pappor om man vill). Vi börjar tisdag kl.10.00 vecka 35. Träningen hålls i utegymmet på Slottsmöllan (om vädret tillåter, ring 035-10 18 17 om du är osäker) de första veckorna för sedan att flytta in i våra fina lokaler där vi kör cirkelträning anpassad för målgruppen. inne är det bäst att ha barnet på en matta eller i bilstol. I utegymmet jobbar vi i såväl maskiner som funktionella fria övningar och barnen har vi i vagnen.
Vår tränare Sara önskar er välkomna. Ring 035-10 18 17 för frågor.

Senast ändrad 2017-08-25 10:25.


Anteo utvecklas av Defendo Sverige AB, 2007-2017 #78