Uteträning

Distans/långpass våren 2018

Upplägg lördagar:

Upplägg Anders 

Det kommer att bli två olika upplägg på passet.

  • Anders springer 21 km och upplägget är 10 km 5.30 min/km därefter ytterligare 5 km i 5.20 tempo och sedan ytterligare 6 km i 5.10 tempo. Man passerar Friskis vid 10 o 15 km o du kan kliva av om du vill.
  • Den andra gången blir det ännu längre än en halvmara och vi passerar inte Friskis efter 10 respektive 15 km. Planen är att börja med 23 km och sedan öka succesivt månad för månad för att komma upp i drygt 30 km. Målet är att göra ett maratonpass tillsammans under våren. Det kan vara som ett genrep till ex Stockholm Marathon. Datum fet stil.
     

Upplägg – Fanny

Likaså här blir det två olika upplägg på passen

  • En gång i månaden springer vi som vi gjort hittills. 
    Du kan välja att springa 3, 6 eller 10/12 km. I samband med 3 och 6 km passerar vi Friskis, vill du kliva av där gör du det eller så hänger du med i 10/12 km. Tempot är lugnt, där ambitionen är att locka den lite mer ovane löparen.

  • Den andra gången är det ett nyare upplägg. Datum fet stil. Vi bygger en runda där vi utgår från 10 km, där vi inte passerar Slottsmöllan. Vi kommer att utöka rundan med 1-2 km vid varje tillfälle under hösten. Tempot är lugnt, där utmaningen är att springa lite längre för varje gång.
     

Datum 
17/2
3/3
17/3
31/3
14/4
28/4
12/5
26/5 
 
Måndagar kl 17.30 kör Anders H kvalitetspass löpning 75 min.
Torsdagar kl 17.45 kör Anders H (jämna veckor) tröskelpass/kvalitetspass löpning 75 min.
Förklaring Tröskelpass med Anders: Här har vi fokus på löputhållighet och tränar oss på att springa i så kallat tröskeltempo. Vi springer fort, men inte lika intensivt som på intervallpass. Ett bra sätt att få fler kvalitetspass i veckan, utan att det är så nedbrytande som när man pressar på sig mjölksyra på intervallpass. 
Styrkepass för löpare: Vi erbjuder happeningpass utvalda lördagar kl 10.00. Lördag 24/2 kl 10.00 kör Emy Cirkelfys för löpare. Utveckla din löpstyrka, passet fokuserar på styrka och stabilitet för ben, höft och bål samt snabbhet. Lördag 24/3 kl 10.00 kör Anders och Tomas styrka för löpare i gymmet. Fler datum kommer.
 
Uteträningen ingår i Allkortet. Vill du enbart delta på ovan pass erbjuder vi ett Uteträningskort 6 månader för 650 kr, medlemsavgift tillkommer. 
 


Senast ändrad 2018-02-16 11:01.


Anteo utvecklas av Defendo Sverige AB, 2007-2018 #78